Telefon   +48 91 4627811

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zalety agregatów chłodniczych z napędem własnym

Agregat chłodniczy pełni znaczącą funkcję w tzw. zachowaniu prawidłowego łańcucha chłodniczego w transporcie towarów wrażliwych. Jego głównym zadaniem jest generowanie niskiej temperatury. Dokładna wysokość tej ostatniej zależy od tego, na jakie warunki istnieje zapotrzebowanie w danym urządzeniu chłodniczym. Na przyczynianiu się do powstawania pożądanej temperatury nie kończy się jednak rola agregatu chłodniczego. Element ten musi bowiem także podtrzymywać określone warunki i nie dopuszczać do tego, by raz wygenerowana temperatura uległa zmianie. Gdzie taka funkcja ma szczególne znaczenie? W transporcie towarów, które potrzebują ściśle określonej temperatury, aby się nie zepsuć. Takiego traktowania wymagają przede wszystkim różnego rodzaju artykuły spożywcze.

 

Rodzaje agregatów chłodniczych

Jeśli chodzi o agregaty stosowane w pojazdach transportujących towary, istnieją dwie opcje do wyboru. Pierwsza z nich to małe agregaty, które napędzane są przez silnik pojazdu, na którym zostały zamontowane. Ich wada polega jednak na tym, iż mogą one chłodzić jedynie pojazdy małych i średnich rozmiarów – auta dostawcze oraz lekkie ciężarówki. W związku z tym przydają się do przewożenia ograniczonych partii określonego towaru. Na szczęście jednak istnieje jeszcze jedno rozwiązanie, którym jest stosowanie agregatów z napędem własnym. Nadają się one do wykorzystywania w większych ciężarówkach, dzięki czemu za ich pomocą można przewozić zdecydowanie więcej towaru niż w przypadku małych agregatów napędzanych przez silnik pojazdu. Agregat z własnym napędem stosuje się do zasilania układu chłodniczego, niezależny silnik spalinowy zamontowany wewnątrz agregatu. Agregaty tego typu zasilają duże nadwozia chłodnicze oraz naczepy chłodnie.

Agregaty chłodnicze z napędem własnym zasadniczo działają dzięki własnemu silnikowi spalinowemu. Istnieje możliwość dodatkowego wyposażenia takiego agregatu w napęd elektryczny, stosowany w czasie postoju pojazdu, i możliwości zasilenia z gniazda sieciowego 400VAC. Kiedy się go wykorzystuje? W wyjątkowych okolicznościach, na przykład w trybie postoju lub w trakcie przeprawy promem, gdzie zakazane jest używanie zasilania silnikiem spalinowym. Duże jednostki chłodnie używane są często jako przejściowe magazyny do przechowywania towarów wrażliwych i w tym czasie korzystają z zasilania elektrycznego, które w znaczącym stopniu wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji. Tak więc kolejną zaletą agregatów chłodniczych z napędem własnym jest możliwość funkcjonowania w zróżnicowanych warunkach. Urządzenia tego typu stanowią więc opcję zdecydowanie wartą rozważenia.